Promocja produktu to bardzo ważny element kampanii reklamowej, zwłaszcza jeżeli nasz produkt jest nowy i w zasadzie jeszcze nie znany. Założyliśmy stronę internetową, konto na portalach społecznościowych, zainwestowaliśmy w pozycjonowanie i… wciąż nie jest tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Co zrobić?
Imprezy promocyjne są bardzo dobrym przykładem na to, jak w łatwy i stosunkowo prosty sposób można trafić do szerokiego grona odbiorców. Wprowadzenie produktu na rynek musi odbyć się hucznie, zwłaszcza jeżeli na rynku jest spora konkurencja.
Spotkania promocyjne, aby były efektywne i skutecznie wypromowały produkt, muszą być zorganizowane we właściwy sposób. Konieczne do tego jest właściwe miejsce, towarzystwo oraz odpowiednio zbudowana oferta.
Na miejsce spotkania wybieramy zazwyczaj hotel albo centrum konferencyjne o dogodnej lokalizacji, czyli najczęściej w centrum miasta. Pomieszczenie musi mieć przede wszystkim dobre oświetlenie i dobrze byłoby jakby posiadało też nagłośnienie. Czas spotkania koniecznie ustalamy na godziny popołudniowe – do południa nikt nie przyjdzie.
Na spotkania promocyjne zapraszamy jedynie takich klientów, do których skierowana jest oferta firmy. To dopasowanie gwarantuje nam lepszą frekwencję i sukces sprzedaży.
Oferta produktu musi być niezwykle atrakcyjna, podobnie jak i formuła spotkania. Oferujemy więc każdemu przybyłemu upominek oraz organizujemy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Musimy zadbać także o to, aby impreza była prowadzona w sposób atrakcyjny i jednocześnie realizowała strategie promocyjne. Nie jest to zadanie łatwe, więc najlepiej będzie jeżeli skorzystamy z oferty firmy, której zadaniem jest prowadzenie imprez. Będziemy mieli gwarancję sukcesu.
Spotkanie nie powinno być zbyt długie, aby nasi goście nie zdążyli się znudzić i znużyć – optymalny czas to godzina, maksymalnie półtorej. Najlepiej będzie jeżeli nasze spotkanie wzbogacimy o demonstrację produktu i zasad jego działania, a w przypadku kosmetyków – o próbki produktu.
Spotkania promocyjne nie są łatwe do zorganizowania, jednak bardzo wiele od nich zależy. Atmosfera i klimat spotkania będzie się przekładała w sposób bezpośredni na skojarzenia odbiorcy z produktem. Jeżeli będzie on wspominał je jako miłe i ciekawe, zwiększa się znacząco prawdopodobieństwo, że stanie się klientem firmy. A o to właśnie chodzi.
Super artykuł, skorzystam z pewnością bo w najbliższym czasie sam organizuję taką imprezę 🙂